Välkommen till oss på Bikupan

Bikupan är en förskola i den gamla skolan i Ljugarn på sydöstra Gotland.

Förskolan har i dagsläget en avdelning för barn i åldrarna 1-6 år.

Vi som arbetar på förskolan är behöriga och kompetenta med lång erfarenhet från förskolan.

På Bikupan är barnen våra främsta uppdragsgivare. Förskolan styrs av lagar och förordningar med en rad styrdokument som drivmedel men lagar kan bara aktiveras i relation till våra härliga barn.

Förskolan erbjuder en fantastisk utemiljö med parkliknande trädgård, vi har skog och strand, luft och fukt vilket skapar ett ljus som vi både ser och känner vid havet på Gotland.

Vi har hemtrevliga och trivsamma lokaler som präglas av att det är barnen arbetsplats.

Den hemlagade maten borde får en stjärna i Guide Michelin vilket vår rektor redan har bestämt.

Vårdnadshavare som väljer att placera sina barn hos oss på Bikupan i Ljugarn får, förutom god mat, skön lärandemiljö och barnkära kompetenta pedagoger också en chans att delta i huvudmannaskapet där aktivt deltagande krävs.

För närvarande har vi plats för fler bin i Bikupan! Klicka på bilden för mer info hur du söker efter din plats.